Ook in het kader van de contactopvolging kan dit helpen om in sommige gevallen korter op de bal te spelen en het coronavirus geen extra kans op verspreiding te geven.
Uiteraard gebeurt dat telkens binnen de grenzen van de wettelijke toegang tot het Rijksregister.
Hoe contactgegevens toevoegen aan het Rijksregister?
Dat kan snel en eenvoudig.
- Surf naar https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksregister/ of rechtstreeks naar https://mijndossier.rrn.fgov.be/
- Klik op Mijn Dossier.
- Log in door jouw elektronische identiteitskaart in jouw kaartlezer te steken en vervolgens de pincode van jouw identiteitskaart in te geven.
- Klik vervolgens op Mijn toepassingen en selecteer daarna het tabblad Contactgegevens.
- Nadat je op de knop Sturen hebt geklikt, krijg je een melding te zien dat de gegevens werden doorgestuurd.
- Of je stuurt een e-mail naar bevolking@kruibeke.be:
- Vermeld als titel 'Toestemming registratie communicatiegegevens'
- Vermeld in de mail de communicatiegegevens die mogen worden opgenomen in het Rijksregister
- Voeg als bijlage een scan of foto van je identiteitskaart toe (voor- én achterzijde)
- Of je laat dit registeren bij de dienst bevolking tijdens je eerstvolgende bezoek op afspraak voor andere zaken.
- Of je kan hiervoor wanneer je een afspraak hebt in het gemeentehuis een papieren registratieformulier invullen bij de onthaaldienst.
Je kan volgende gegevens toevoegen:
- Vast telefoonnummer
- Gsm-nummer
- Fax-nummer
- E-mailadres
Privacy
Geen zorgen over je privacy. Enkel instanties met de juiste toelatingen kunnen de informatie raadplegen. Welke dat precies zijn, kan je terugvinden op de website van de Privacycommissie.
Meer info over contactonderzoek
Hoe verloopt contactonderzoek? Hoe herken je een contactonderzoeker? Op de website van het Agentschap Zorg en Gezondheid vind je meer informatie.
Specifieke vragen kan je stellen via het algemeen infonummer 0800 14 689 of info-coronavirus@health.fgov.be.